Liberałowie Liberałowie
344
BLOG

Porażka wydawcy. Jak nie udało się stworzyć nowej gazety.

Liberałowie Liberałowie Gospodarka Obserwuj notkę 5

Przed laty przekonywałem czytelników że nie jest trudno stworzyć gazetę codzienną która będzie rozpoznawalna w skali kraju i zdobędzie czytelników. Cofam te słowa. Myliłem się. 

Po latach otworzyłem sieć własnych gazet. Pomysł jest możliwy technicznie do zrealizowania, tylko od strony finansowej jest to przedsięwzięcie nie dla zwykłego śmiertelnika. Koszty są orgomne.

Programista dobrej klasy za pracę nad samym dopracowaniem skryptu potrafi kasować powyżej 10 tys. PLN plus vat miesięcznie. Jeśli firma jst mała i dopiero rozwija się, koszty są znacznie wyższe ponad przychody. 

Prowadzę już własne wydawnictwo dość długi okres czasu, i to jest przedsięwzięcie dla bardzo, bardzo zamożnych. Stopień pokrycia kosztów przychodami z reklam jest zadziwiająco niski nawet przy kilku milionach czytelników. 

Stworzenie rozpoznawalnej marki w sieci web w polskich warunkach wymaga ogromnego talentu i poświęcenia. Nie jestem być może aż tak utalentowaną osobą. Z perspektywy czasu oceniam że mój projekt medialny nie powiódł się. Mimo ogromnego budżetu liczba czytelników pozostaje niska. Nie widzę szans na poprawę tej sytuacji i w chwili obecnej inwestuję w rozbudowę sertiwsu już niewiele środków.

Tymczasem postęp w sieci Internet jest bardzo szybki. Wydawnictwo już dawno przestało nadążać za konkurencją. Nie stać nas na lepsze serwery, witryny ładują się powoli. Treści nie są tak ciekawe. Zapewnienie atrakcyjnych treści kosztuje, na co nie mam już sił ani chęci. Powoli rezygnuję z tego biznesu. 

Być może w polskich warunkach rynek jest już ułożony, karty są rozdane i nie ma szans stworzyć nowego, silnego medium. Ja sam nie byłem w stanie tego dokonać. Do czego się przyznaję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka